søndag den 23. august 2009

Bravo til ag stævne i Tjæreby (Slagelse Hundesport)

Sikken herlig dag. Bravo viste, at han da bestemt vil det agility, og kan glemme narrestregerne imens. Inden stævnet ville jeg have været tilfreds hvis han blev på banen, at han ikke snuste sig rundt osv, men nu her efter synes jeg det er brandærgerligt, at det ikke blev til et fejlfrit løb. Vi havde 2 disk på dagen og 2 løb med en fejl i hver. I det ene ag løb havde Bravo den bedste tid af alle i klasse 1 og endda med 2 sekunder ned til næst hurtigste som var en stor hund. Til tider løber Bravo så hurtigt, at det er umuligt at følge med, og det er selvfølgelig med i planlægningen, når jeg går bane inden løbet, men stadig kan det komme bag på mig i sådan et gennemløb. Jeg lærer det vel. Tak til Mette for at have filmet de 4 løb.

Se Bravos 4 løb her:
Generelt om løbene kan jeg sige at jeg og Bravo er gået på kompromis om vores startmetode, så jeg tillader tyvstarter og Bravo går ikke væk i modsat retning, som han ellers kan finde på. Bravo havde ellers lært fra begyndelsen at han skulle blive indtil tilladelse til at løbe, det virkede perfekt synes jeg, indtil en dag til træning hvor han rejste sig og gik væk fra banen. Det gjorde han så hver gang jeg ville have ham til at blive. Eller han tog kun startspringet og løb så væk.

Spring 1 formiddag: Bravo diskes da han tager et forkert spring, og han ville også have fået en vægring da han løb ind i tunnel og ud den samme vej. Han studsede nok over en hel hvid tunnel. Det var der flere af hundene, der gjorde.


AG 1 formiddag: Bravo mister felt på A-bræt. Det var i dette løb, Bravo havde den bedste tid af alle. 31,2 sekunder tror jeg det var. 2 sekunder hurtigere end den hurtigste store hund.


AG 1 eftermiddag: Herligt løb, men Bravo hopper af vippen med det samme. Virker som om han tror han er på forkert sted og skynder sig af. Jeg kan ikke se hvad der galt.Bemærk hvor selvstændig Bravo er ved slalom indgang.


Spring 1 eftermiddag: Disk på 3. sidste forhindring. Det går bare for stærkt hen til den lange afsluttende "spring-kombination" Redder det første opståede problem, men ikke den næste.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar