tirsdag den 15. december 2009

NM Stockholm 13/12 2009

Fredag den 11/12 kørte jeg og Djohs med Susanne og hendes 2 sheltier til Stockholm for at deltage i Nordisk mesterskab i agility om søndagen.
Vi havde en fredelig køretur derop, og ankom i god tid til hotel Amani.
Lørdag deltog vi i et internationalt agility stævne. Djohs og jeg havde 2 dejlige fejlfrie løb. I springløbet blev vi nr 5 ud af 70 hunde. For at få det svenske cert skal man blive imellem nr 1 - 5, så muligheden for cert var her tilstede men desværre for mig, gik det til nr. 3 tror jeg. I agilityløbet blev vi nummer 9 også ud af 70 hunde. Jeg var vældig tilfreds med vores præstation. Et sted i springløbet kunne vi dog have gjort det hurtigere, men det gjorde vi altså ikke ;-).
Djohs blev dagens bedste danske mellemhund. Det blev han til gengæld så ikk om søndagen!!! Han lagde ud med at fuldstændig misforstå mig på spring nr 3. Øv det kostede en vægring. Senere i løbet fik jeg en vægring mere, men her var det pyha for det kunne ligeså godt være blevet en disk. Jeg var heldigvis vågen og reagerede hurtigt da Djohs var ved at tage muren bagfra, jeg fik ham rundt om den, så han tog den fra den rigtige side. Efter første runde lå holdet nr. 3. Gitte, Tommy havde nogle flotte fejlfrie løb, og det havde Natasha og Doobi også lige indtil sidste forhindring, som Doobi desværre løber udenom. Djohs's 2 vægringer betød han var dårligste danske hund i den runde, så hans resultat smed vi glædeligt væk. Holdet havde så 1 fejl og en lille bitte tidsfejl. Jeg/vi var virkelig opsat på at gøre det godt i det næste løb, Natasha lægger ud med et fejlfrit løb, Tommy følger med en disk. Jeg skulle på som 3. løber og nu var det påkrævet at jeg ikke dummede mig, og jeg skulle holde fast i ham den lille. Det gik da også ok, men Djohs rev dobbeltspringet. Han smider benene, da jeg sætter speed på for at nå hen til slalom. Det måtte bare ikke ske, men det skete altså. Gitte/Zinnia løber fejlfrit. Nu kan vi så stille os og kigge på de 2 hold der ligger til guld og sølv. Heldigvis for os vinder vi sølvet. En fejl fra guldmedaljerne.
Djohs og jeg ligger placeret som nr. 12 ud af 17 hunde, da vi skal løbe om de individuelle medaljer. Det finaleløb går udemærket for os, indtil Djohs kommer i tvivl om han skal have bommen eller følge med mig. Han er en milimeter fra at røre bommen før han skifter retning mod korrekt forhindring. Kors hvor kunne jeg høre suset fra publikum. Vi endte på en 6. plads.
Da Susanne og jeg senere på dagen vender næsen mod Danmark kan vi fejrer at hun har vundet det nordiske individuelle mesterskab, og at vi har holdsølvmedajle mellemhunde med i bilen også. Tillykke Susanne og tak for turen.
Det store hold vandt Guld, mellemholdet sølv, Peter vandt stor sølv individuelt, Poul stor bronce, og lillian lille bronce, og susanne lille guld.
Atter en dejlig tur med det danske agilitylandshold 2009.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar